• 5. februar 2024

Dyhrs Skole afholder fælles emnedage for alle elever i 0. – 9. klasse under temaet ”Verdensmålene”.

Eleverne vil arbejde med 6 af de 17 verdensmål og dermed i 3 dage have fokus på Stop Sult; Sundhed og Trivsel; Ligestilling mellem kønnene; Mindre Ulighed; Livet i havet og Fred, Retfærdighed og Stærke Institutioner. Vi ser frem til nogle lærerige dage med fokus på både fællesskab og faglighed.

Fokus på Verdensmål 5: Ligestilling mellem kønnene

Vi har lavet forskellige øvelser med opmærksomheden rettet mod hvordan og hvem der står for opgaverne hjemme hos eleverne.
Findes der pigesport, drengefag eller pigefarver? Hvem gør hvad og hvorfor? Snakket om forskellen på de to køns interesser er genetisk eller kulturel.
Der har været popcorn-præmier til drengene, bare fordi de var drenge. De endte alligevel med at dele med pigerne, for vores drenge har en fin retfærdighedssans.

Se flere billeder i galleriet