• 1. februar 2024

Dyhrs Skole afholder fælles emnedage for alle elever i 0. – 9. klasse under temaet ”Verdensmålene”.

Eleverne vil arbejde med 6 af de 17 verdensmål og dermed i 3 dage have fokus på Stop Sult; Sundhed og Trivsel; Ligestilling mellem kønnene; Mindre Ulighed; Livet i havet og Fred, Retfærdighed og Stærke Institutioner. Vi ser frem til nogle lærerige dage med fokus på både fællesskab og faglighed.

Fokus på Verdensmål 3: Sundhed og Trivsel

Torsdag d. 1. februar 2024
På verdensmål 3 er der fokus på sundhed og trivsel, både fysisk og mentalt. Eleverne i Dyhrs Hallen har været rundt på 3 aktiviteter. Her har de fået teori om bl.a søvn og en masse samarbejdsøvelser. De har fået viden om antal sukkerknalder i diverse slik og sodavand. De har spist flødeboller (4 sukkerknalder) og forbrændt dem bagefter. De har samarbejdet store og små med sjove øvelser i et cirkeltræningsprogram. Virkelig god energi.

I gymnastiksalen havde vi også fokus på at mærke os selv gennem en kontrolleret vejrtrækning, yogaøvelser og makkermassage, da den mentale sundhed også er vigtig at prioritere for at vi kan trives.

Se flere billeder i galleriet.