• 31. januar 2024

Dyhrs Skole afholder fælles emnedage for alle elever i 0. – 9. klasse under temaet ”Verdensmålene”.

Eleverne vil arbejde med 6 af de 17 verdensmål og dermed i 3 dage have fokus på Stop Sult; Sundhed og Trivsel; Ligestilling mellem kønnene; Mindre Ulighed; Livet i havet og Fred, Retfærdighed og Stærke Institutioner. Vi ser frem til nogle lærerige dage med fokus på både fællesskab og faglighed.

Fokus på Verdensmål 2: Stop Sult

Onsdag d. 31. januar 2024
I vores Stop Sult værksted bygger vi strukturer med marshmallows og spaghetti. Grupperne får forskellige mængder byggematerialer for at lære dem om uretfærdighed i verden.

Løb med poster for at Stoppe Sult
Ina, Emilie, Ditte og skolens elever arbejdede med verdensmålet ”Stop sult” - en sjov og lærerig aktivitet. Eleverne var på løb med poster, besvarede spørgsmål og lærte om udfordringerne ved sult. En fantastisk aktivitet med bevægelse og bevidsthed.

Eleverne skulle efter endt løb udfylde 5 gule sedler. Eleverne skulle i deres gruppe skrive 5 ting ned, som de havde lært fra vores værksted. De 5 gule sedler blev herefter hængt op på en tavle.

Se flere billeder i galleriet.