• 2. oktober 2023

Tirsdag, onsdag og torsdag i uge 39 samledes alle SFO-børn, store som små, i SFO'en for de store elever. SFO'en afholdt nemlig rollespilsdage, hvor der blev åbnet op til en spændende fantasiverden.

Alle børn fik muligheden for at udføre missioner for de voksne, som alle havde fået en tjans af spil-lederen. På den måde kunne børnene tjene guldstykker, hvorefter de kunne besøge smeden og producere deres egne mønter og/eller våben. Mønterne kunne bruges hos kromutter til en lille tår og en snack, eller hos syersken, hvor man blandt andet kunne sy sin egen lille pung til at holde styr på alle de guldstykker og mønter, man fik samlet sammen.

Eleverne kunne også tage forbi heksen og give hende en hjælpende hånd eller prøve deres kræfter i kamp arenaen hos deres hærfører. Der blev under arrangementet også afholdt forskellige små turneringer, i fx. tvekamp, terninger og tovtrækning, og selvfølgelig lidt intern krig mellem de to hold.

På sidste dagen fik de elever, der havde trænet sig til en kriger-rolle lov til at slås mod de voksne for at "sikre verdens fremtid".

En sjov og anderledes aktivitet til stor glæde for alle de deltagende elever (og voksne).

Se flere billeder i galleriet