• 27. oktober 2022

Eleverne på Annekset samt 3. årgang har onsdag d. 26. oktober fejret H.C. Andersens 200 års jubilæum.
Det er nemlig 200 år siden H.C. Andersen første gang satte sine ben i Slagelse, hvor han startede i skole.

Eleverne var i Sct. Mikkels Kirke, hvor de lærte at synge nogle af H. C. Andersens egne sange. Endvidere hørte de fortællinger fra hans barndom og skoletid. Efterfølgende var eleverne i Slagelse Teater. Her underholdte Sigurd Barrett med hans sange, som H.C. Andersen havde skrevet.

Eleverne fra 1.b og 3.c arbejdede videre med H.C. Andersens eventyr. Tirsdag og torsdag afholdt de to klasser emnedage sammen. Eleverne skulle lave et dukketeater sammen om enten Tommelise eller Svinedrengen. Tirsdag var eleverne på Slagelse Museum, hvor vi deltog i deres udstilling om H.C. Andersen.

Det har været en hyggelig og lærerig uge på Dyhrs Skole.