• 20. januar 2022

0. klasserne har nu gået i skole i 100 dage, og det blev fejret med en 100-dages-fest på Annekset. Den hyggelige dag som eleverne gennem længere tid har talt ned til med en farverig talslange, bød fra morgenstunden på spændende oplevelser for eleverne i 0. klasse.

Der var forskellige aktiviteter bl.a. et hyggeligt bankospil, og eleverne satte 100 perler på snor til en halskæde med 10 perler i 10 forskellige farver, for sådan kan man let tælle til 100 med 10'er farver, og meget andet med fokus på tallet 100.

Der blev også i løbet af dagen lavet en masse fysiske bevægelser i 100 sekunder af gangen (dansede i 100 sekunder, hoppede i 100 sekunder, sad HELT stille i 100 sekunder).

Der blev spist hele 100 lækre muffins i 0.c, og samlet 100 bamser sammen, og gangen blev pyntet med billeder af hvordan elever og lærere ville se ud, hvis de var 100 år gamle. I 0.b blev der tillige lavet coronavenlig hjemmelavet håndpizza til en fælles frokost. Eleverne i 0.a pustede sæbebobler i skolegården, og dansede med balloner med tal-par i klassen.

En sjov og anderledes festdag for alle elever og lærere.